
15.04.2025
Digitalizace českých samospráv: Jsme připraveni a máme dost informací?
Dne 3. dubna 2025 se v prostorách Staroměstské radnice v Praze uskutečnila konference s názvem „Digitalizace českých samospráv: Jsme připraveni a máme dost informací?“, kterou společně uspořádal Svaz měst a obcí ČR a Magistrát hlavního města Prahy. Setkání nabídlo bohatý program zaměřený na praktické nástroje, evropské iniciativy i konkrétní zkušenosti měst s digitalizací.
Co konference přinesla?
Úvodního slova a přivítání účastníků se ujal pan Jan Chabr, předseda Výboru pro energetiku Zastupitelstva HMP. Na úvod měli účastníci možnost seznámit se s nástrojem LORDIMAS pro posouzení digitální vyspělosti samospráv, ale i s konkrétními projekty jako je digitální dvojče města Plzně či přístup hlavního města Prahy k digitalizaci městských služeb.
Během dne zazněla důležitá témata jako otevřená datová prostředí, zákon o právu na digitální službu, nebo možnosti financování digitalizačních projektů z evropských i národních zdrojů. Představena byla evropská iniciativa Living-in.EU, která podporuje digitální transformaci měst a obcí v EU. Mezi řečníky vystoupili mimo jiné zástupci Digitální a informační agentury (DIA), města Kladno, CzechInvestu a Technologického centra Praha.
Konference nabídla prostor pro diskusi a networking, který účastníci ocenili jako důležitý prvek při hledání partnerství a inspirace.
Klíčové zdroje a jak se zapojit?
Během akce byly účastníkům představeny praktické zdroje a možnosti dalšího zapojení:
- Připojte se k hnutí Living-in.EU
- Zhodnoťte digitální vyspělost své obce pomocí LORDIMAS
- Využijte podporu Svazu měst a obcí ČR, člena Smart Communities Network
- Objevte MIMs Plus – nástroj pro budování otevřených datových architektur
- Zapojte se do výzvy Net Zero Cities – Twinning Call
- Projevte zájem o účast v Online Procurement Helpdesku
- Sledujte Living-in.EU na LinkedInu a webu
Prezentace z konference jsou volně dostupné v Living-in.EU Knowledge Repository zde. V případě zájmu o zaslání nahrávky setkání nás kontaktujte na emailové adrese woolfe@smocr.cz.
A co dál?
Na konferenci navazují tři online školení, která se budou konat 29. dubna, 22. května a 19. června. Během těchto školení se podrobněji zaměříme na praktické využití nástrojů a metodik, které byly zmíněny na konferenci. Již nyní se můžete na první z nich zaregistrovat. Jedná se o další skvělou příležitost se dále vzdělávat a posunout digitální transformaci vaší samosprávy.
Děkujeme všem účastníkům zájem, aktivní zapojení a podnětné diskuse. Těšíme se na další společná setkání – ať už online, nebo osobně.
FOTOGALERIE Z KONFERENCE 3. DUBNA
Ing. Martina Woolfe, Sekce regionálního rozvoje, zahraničních vztahů a projektů SMO ČR